Pansa Gıda, WorldFood İstanbul Fuarı’nda Donuk Katmer Ürününü Tanıttı!
Pansa Gıda, Türkiye'nin önde gelen yufka üreticisi olarak WorldFood İstanbul Uluslararası Gıda Fuarı'nda donuk katmer ürününü tanıttı. Doğu Akdeniz Bölgesi’nin en büyük yufka üreticisi olan firma, Pannie markasıyla bu yeniliğin lansmanını fuar katılımcılarıyla paylaştı.

Türkiye genelinde 10 binden fazla satış noktasında yer alan yufka grubu ürünleriyle Pansa Gıda, geleneksel katmeri modern ve pratik tüketim alışkanlıklarına uygun hale getirerek pazara yeni bir alternatif sunuyor. PANSA'nın Kurucusu ve Genel Müdürü Umut Güzel, “Lansmanını yaptığımız donuk katmer ürünlerimize gösterilen ilgi bizleri oldukça sevindiriyor. Fuar ortamında, geleneksel bir lezzetin çağdaş yorumlarından biri olarak katmerlerimizin her kültüre ve damak zevkine uygun olduğunu görme fırsatını bulduk. Katılımcılar, ürünlerimizi yenilikçi ve pratik bir çözüm olarak değerlendiriyor. Geleneksel tatları zahmetsiz bir şekilde tüketiciye sunacak olan katmerlerimiz; Antep fıstığı, tahin-ceviz, frambuaz ve elma-tarçın gibi çeşitleriyle farklı damak tatlarına hitap ediyor” diyor.
Ülkemizde ilk defa geliştirilen bu ürün, derin dondurucuda saklandıktan sonra ev tipi fırın ya da airfryer’da sadece 15 dakikada piştiğinde lezzetinden ve kıtırlığından herhangi bir şey kaybetmiyor. En önemli özelliği, şerbetleme gerektirmemesiyle piyasada eşi benzeri olmayan bir seçenek oluşturması. Güzel, “İki yıl süren AR-GE çalışmalarımızın neticesinde ortaya çıkan donuk katmer ürünlerimiz, el yapımı lezzetini aratmayan bir kalite sunuyor. Hem ev kullanıcıları hem de otel ve catering grupları için pratik bir çözüm sağlıyoruz. Zincir marketlerin de ürünümüze büyük bir ilgi gösterdiğini gözlemliyoruz; yakın zamanda donuk katmerlerimiz raflarda yer alacak” diyerek ürünün ticari potansiyeline dikkat çekiyor.
13 Ülkeye İhracat Gerçekleşiyor
Yaklaşık 10 yıldır gıda sektöründe hizmet veren PANSA Gıda, bugün itibarıyla 13 ülkeye ihracat yapma başarısını gösteriyor. Kuzey Amerika’dan Avrupa’ya, Orta Doğu’dan komşu ülkelere kadar geniş bir yelpazede PANSA ürünleri kullanıcılarla buluşuyor. Güzel, “Başarımızın altında yatan faktörler arasında doğru malzeme seçimi, kapsamlı AR-GE çalışmaları ve geleneksel tarifleri modern üretim yöntemleriyle birleştirmemiz bulunuyor. Uzun raf ömrü ve esnek kullanım imkanı sunan özel pişirme tekniklerimizle pazardaki farkımızı ortaya koyuyoruz. PANSA Gıda olarak her ürünümüzle tüketicilere pratik, güvenilir ve lezzetli alternatifler sunma amacındayız” şeklinde şirketin vizyonunu ortaya koyuyor.
Donuk Ürün Çeşitliliği Genişliyor
Katmerin yanı sıra firma, ekmek, baget, simit, bun ve kruvasan gibi donuk ürünlerine de fuarda yoğun bir ilgi gördü. Şirket, donuk ürün sektöründe büyüme ve çeşitlilik artırma hedefinde kararlı adımlar atıyor.
2.500 m²’lik Modern Üretim Tesisleri
PANSA Gıda, üretim tesislerinde hijyen koşulları ve uluslararası kalite standartlarına büyük önem veriyor. 2.500 metrekare kapalı alanda, ileri teknolojiye sahip üretim hatlarıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Güzel, “Yufka üretiminde tam otomasyon sağlamak amacıyla yapay zekâ destekli AR-GE çalışmaları yürütüyoruz. Ayrıca, kadın istihdamına özel bir önem veriyoruz; çalışanlarımızın yarısından fazlası kadın. ISO 9001, ISO 22000, ISO 45001, FSSC 22000 ve Helal sertifikalarına sahibiz. Çok yakında, global gıda alanında önemli bir belge olan BRC sertifikasını da almayı planlıyoruz. Bu sertifika, uluslararası pazarlardaki rekabet gücümüzü artıracak” diye ekliyor.