Kahramanmaraş, Osmaniye ve Hatay'ı Birleştirecek Yeni Otoyol ve Demiryolu Müjdesi!
Kahramanmaraş, Osmaniye ve Hatay'ı birleştirecek otoyol ve demiryolu müjdesini Bakan Mehmet Şimşek açıkladı. İşte bu 3 ili bir araya getirecek projenin ayrıntıları...

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal medya platformu aracılığıyla Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin gelişimi için hayata geçirilecek önemli bir projeyi kamuoyuyla paylaştı. Bakanlığın, bu bölgeyi rekabet açısından kuvvetlendirecek olan projeye mali destek sağladığını ifade etti.
DÖRTYOL-HASSA OTOYOLU VE DEMİR YOLU PROJESİ
Bakan Şimşek'in bildirdiğine göre, bölgenin ulaşım sistemini geliştirmeyi hedefleyen
Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demir Yolu Projesi için toplamda 1,55 milyar avro tutarında yurtdışı kaynak sağlandı. Bu projenin, ticarette, turizmde ve bölgesel kalkınmada önemli bir destek sağlayacağı ifade ediliyor.
DEMİR YOLU SEKTÖRÜ ÖNE ÇIKIYOR
Bu finansman desteği ile 2025 yılı itibarıyla, demir yolu sektörüne sağlanan dış kaynak miktarının yaklaşık 4,2 milyar avroya ulaşması bekleniyor. Projenin, bölgedeki sanayi tesislerinin liman ve demir yolu bağlantılarının iyileşmesini sağlayarak üretim ve lojistik merkezlerinin küresel pazarlara erişimini artırması amaçlanıyor.
Güzergah:
- Başlangıç ve Bitiş Noktaları: Proje, Hatay ilinin Dörtyol ilçesinden başlayarak Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı güzergahındaki mevcut karayoluna bağlanacak. Karayolu bağlantısı, Toprakkale-İskenderun Otoyolu'ndan ayrılarak Dörtyol Kavşağı'ndan başlayacak ve Amanos Dağları'nın altından geçerek Hassa'da sona erecek. Demir yolu hattı ise Payas-Hassa-Yolbaşı arasında yapılacak ve İskenderun Körfezi'ni Gaziantep ile Hassa Lojistik Alanı'na bağlayacak.
- Bağlantılar: Otoyol, İskenderun tarafından O-53 (İskenderun-Adana Otoyolu) ve D-817 (Devlet Karayolu) ile; Hassa tarafında ise D-825 (Kırıkhan-Hassa Karayolu) ile entegre olacak.
- Uzunluk: Otoyolun toplam uzunluğu, 2x2 şeritli olarak yaklaşık 25.750 metre (yaklaşık 25,8 km) olarak hesaplandı.
- Demir Yolu Uzunluğu: Tek hatlı demir yolu hattının toplam uzunluğu ise 55.092,713 metre (yaklaşık 55,1 km) şeklinde belirlendi.
Tüneller:
- Bu proje çerçevesinde, Amanos Dağları'nın altını geçecek üç tane tünel inşa edilecek:
- 1 adet demir yolu tüneli: 20 km
- 2 adet otoyol tüneli: Her biri 20 km (toplam 40 km)
- Toplam tünel uzunluğu yaklaşık 80 km olacak ve bu tüneller Türkiye'nin en uzunları arasında yer alırken, dünya çapında işlevsel üçlü tüp tünel tasarımı açısından bir ilke imza atacak.
Mesafe Kısalmaları:
Proje, mevcut güzergahlarla kıyaslandığında ulaşım mesafelerini önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor:
- Kilis-Osmaniye-İskenderun: 235 km'den 196,7 km'ye (38,3 km kısalma)
- Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol: 77,3 km'den 62 km'ye (15,27 km kısalma)
- Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas): 121 km'den 100,4 km'ye (20,6 km kısalma)
- Dörtyol-Kırıkhan-Hassa: 78,8 km'den 25,4 km'ye (53,4 km kısalma)
- Payas-Fevzipaşa (demir yolu): 84 km'den 54,4 km'ye (29,6 km kısalma)
Ek Bilgiler:
Bu proje, İskenderun Körfezi'ni Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve özellikle Gaziantep'teki ihracatçılarla buluşturarak lojistik kapasitenin artırılmasına katkı sağlıyor. Aynı zamanda, Hatay'ın sanayi ve turizm potansiyelini güçlendirirken, afet durumlarında sürekli erişim sağlayan depreme dayanıklı bir altyapı da sunacak.
Projenin finansmanı, 1,55 milyar avro dış kaynakla desteklenirken, Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortaklığı tarafından hayata geçirilecektir. Projede ilk kazmanın Ekim 2025'te vurulması öngörülüyor; tamamlanma tarihi ise 2031 olarak belirlenmiştir.