Eğitim Hizmetleri İhracatında Rekor: 2,9 Milyar Dolar Barajı Aşıldı!
Türkiye'nin eğitim hizmetleri ihracatı, geçtiğimiz yıl 2,9 milyar dolara yükseldi.

Ticaret Bakanlığı, 2012 yılından günümüze eğitim hizmetleri ihracatının 15 kat artış göstererek geçen yıl 2 milyar 865 milyon dolara ulaştığını açıkladı. Bakanlık tarafından yapılan resmi açıklamada, eğitim hizmetleri ihracatını geliştirmek ve uluslararası öğrenci hareketliliğini artırmak amacıyla geniş kapsamlı projelerin hayata geçirildiği belirtildi.
Açıklamada, Türkiye’yi eğitim alanında bölgesel bir çekim merkezi haline getirme hedefinin altı çizildi. "2012 yılından itibaren eğitim hizmetleri ihracatımız 15 kat artmış olup, 2024 yılı itibarıyla 2 milyar 865 milyon dolara ulaşmıştır. Bu kayda değer artış, Bakanlığımızın sağlamış olduğu desteklerin yanı sıra üniversitelerimizin ve sektördeki paydaşlarımızın gerçekleştirdiği uluslararası tanıtım ve pazarlama aktiviteleri ile mümkün olmuştur." şeklinde ifade edildi.

"TÜRKİYE KÜRESEL ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİNDE YÜZDE 3,5'LIK PAY ALDI"
Açıklamada, sektöre Ticaret Bakanlığı tarafından sağlanan desteklerin önceki yıla kıyasla iki katına çıkarak geçen yıl 162,6 milyon liraya ulaştığı kaydedildi.
Bu yılın ağustos ayına kadar sektöre sağlanan destek tutarının ise 66,2 milyon lira olduğu vurgulandı. Yurt dışındaki pazarlara yönelik yapılan reklam ve tanıtım çalışmalarından uluslararası pazarlama faaliyetlerine; kira, istihdam ve operasyonel giderlere kadar birçok alanın desteklenmesi hedeflendi.
Açıklamada, bu desteklerin Türkiye’nin uluslararası eğitim alanında önde gelen ülkelerden biri konumuna gelmesine katkı sağladığı ifade edilerek, "2024-2025 öğretim döneminde, ülkemizdeki uluslararası öğrenci sayısı, 2012 yılına göre yaklaşık 11 kat artışla 337 bin 119’a ulaşmıştır. Bu artışla Türkiye, küresel uluslararası öğrenci hareketliliğinden yaklaşık yüzde 3,5'lik bir pay alarak dünya sıralamasında önemli bir yer edinmiştir. Halihazırda 180 farklı ülkenin öğrencilerine ev sahipliği yapmamız, ülkemizin uluslararası alanda bir eğitim merkezi haline geldiğinin bir göstergesidir." ifadelerine yer verildi.

HEDEFİMİZ, TÜRKİYE'NİN EĞİTİMDE MARKA DEĞERİNİ ARTIRMAK
Ayrıca, eğitim sektörünün uluslararası alanda tanıtımını artırmak amacıyla Bakanlık desteği ile bu yıl "Study in Türkiye" markası altında 20 milli fuar organizasyonu düzenlendiği belirtildi.
Sektörde faaliyet gösteren 7 markanın Turquality desteği aldığı ifade edildi. Bu sayının önümüzdeki dönemde artması hedefleniyor. Üniversitelerimizi ve sektör paydaşlarımızı bu yıl da etkin bir şekilde desteklemeyi sürdüreceğiz. Eğitim sektörünün sorunlarının masaya yatırıldığı, Bakanlığın sağladığı desteklerin anlatıldığı ve bilgilendirmelerin yapıldığı toplantılar düzenlenmiştir. Bakanlık olarak hedefimiz, Türkiye'nin eğitimdeki marka değerini artırmak, uluslararası öğrenci çekim gücünü yükseltmek ve eğitim ihracatında sürdürülebilir bir büyüme sağlamaktır.